Kellogg adverteert niet langer op extreem-rechtse site Breitbart

Kellogg (het bedrijf achter Kellogg’s merken als Choco Pops, Kellogg’s Cornflakes, Special K, Frosties) wil niet langer dat zijn advertenties naast antisemitische en racistische content op de site Breitbart staan.

Het ontbijtgranenmerk is niet het eerste merk dat stopt met adverteren op deze site (waarvan oprichter Steve Bannon na de Amerikaanse verkiezingen is benoemd tot chief strategist van Donald Trump), maar met een omzet van 26 miljard dollar is het tot nu toe wel het grootste.

Het gaat ook om advertenties die via derden (advertentienetwerken) op Breitbart verschijnen.

Niet in overeenstemming met waarden bedrijf

De reactie van Kellog: ‘We kijken regelmatig met onze media-inkooppartners of onze advertenties op sites verschijnen die niet in overstemming zijn met de waarden van het bedrijf. Onlangs besloten we daarom te stoppen met adverteren op Breitbart.’

Verschillende Amerikaanse bedrijven, zoals Allstate, Nest, EarthLink, Warby Parker, SoFi, de dierentuin van San Diego stopten reeds of gaan stoppen met adverteren op de site na publieke druk.

Sleeping Giants

Twitteraccount Sleeping Giants is een van de partijen die druk uitoefenen op bedrijven die op Breitbart adverteren. Doel van mensen achter het account is de advertentie-inkomsten van racistische websites te doen laten opdrogen.

Fygi, K.-A. (2016, november 30). Media. Opgeroepen op december 1, 2016, van Adformatie: http://www.adformatie.nl/nieuws/kellogg-adverteert-niet-langer-op-extreem-rechtse-site-breitbart

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s